Tartalomjegyzék
Felhasználók lista
Az Alapadatok modul Felhasználók funkcióját megnyitva azon felhasználók listája fogadja a bejelentkezett felhasználót, amelyekhez megfelelő objektumjogosultsággal rendelkezik.
Ez a funkció jogosultsághoz kötött, így előfordulhat, hogy számodra nem látható a modulban.
A listában balról jobbra haladva két gomb található, az első a felhasználó adatainak módosítására szolgáló ceruza ikonnal jelölt gomb, és a felhasználó jogosultságaihoz navigáló, lakat ikonnal jelölt gomb.
A gombokat követően a felhasználó email címe, kersztneve, vezetékneve, amennyiben a felhasználó rendelkezik személy összerendeléssel, a hozzárendelt személy neve, és a felhasználóhoz rögzített telefonszám találhatóak.
Műveletek
A lista fölött, a bal felső sarokban az Új felhasználó, a Keresés, az Oszlopok konfigurációjáért felelős gombok, és az export/import gombok találhatóak. A keresés számos különböző paraméter kombinálásával hajtható végre, a táblázatban az oszlopok megjelenítését és elrendezését a felhasználó saját igényeire szabva állíthatja össze csakúgy, mint az alkalmazás más felületein is. Az export gomb a keresésben beállított paraméterek alapján a listában eredményként megjelenő tételeket exportálja .xls formátumban. Az import gomb segítségével új felhasználót importálhatunk rendszerünkbe.
A lista bal oldalán két gomb helyezkedik el, balról jobbra haladva az első a felhasználó adatainak módosítására
és információk hozzáadására szolgáló ceruza ikonnal jelölt gomb, ettől jobbra az adott felhasználó jogosultságaihoz navigáló, lakat ikonnal jelölt gomb található.
Új felhasználó létrehozása
A funkció háromféle felhasználó, a teljes értékű, az alkalmazásba bejelentkezni képes felhasználó, és a technikai felhasználó létrehozását teszi lehetővé.
Teljes értékű felhasználó
A teljes értékű felhasználó rendelkezik felhasználó névvel (érvényes email címmel) és jelszóval, tehát képes bejelentkezni az alkalmazásba, és használni a számára hozzáférhetővé tett funkciókat.
Az Új felhasználó gombra kattintva megnyíló adatlap az alapadatok mentését kéri. A kereszt- és vezetéknév mezők kitöltése opcionális, a kötelezően kitöltendő mezők a következők:
- Cég kiválasztása (amennyiben a felhasználó több cégben érintett)
- Szerepkörök
- Nyelv
- Ország
- Név
- Email
- Jelszó
Az alapadatok kitöltését és mentését követően az új felhasználó megjelenik a listában. A lista bal szélén elhelyezett ceruzára kattintva nyílik meg a felhasználó adatainak szerkesztőfelülete, ahol további kiegészítő információk rögzíthetők, melyeket alább a Felhasználó szerkesztése fejezetben tárgyalunk.
A teljes értékű felhasználó funkció jogosultságai, szerepkörök
A rendeltetésszerű működéshez a felhasználó létrehozásakor ki kell osztani azon funkciójogokat, amelyekre a felhasználónak az adott munkakörben szüksége lesz. Ezen jogosultságok hiányában a felhasználó számára a bejelentkezést követően nem elérhetők a szükséges funkciók.
Egy adott funkció működéséhez több egyedi funkciójog szükséges. A webalkalmazás Alapadatok moduljában, a felhasználók felületén a funkciójogokat nem egyesével, hanem egy adott munkakörhöz tartozó funkciókat alapul véve, szerepkörönként lehetséges kiosztani. Szerepkörnek nevezzük egy adott tevékenységhez szükséges funkciójogok együttesét. A felhasználó munkakörének betöltéséhez természetesen több szerepkör kiosztására is szükséges lehet.
Az alább felsorolt szerepköröket felhasználva állítható össze egy felhasználóhoz tartozó készlet:
- Aktuális adatok: az Aktuális pozíciók használatához
- Korábbi adatok és elemzések: a Múltbéli, és Kiértékelés funkció használatához
- Ellenőrzések: átfogó szerepkör a kontroll funkciók használatához, a következőket foglalja magában: a Dashboard; a Szabálykezelő és a hozzá tartozó értesítések / riasztások; a Sofőrmagatartás; a flottakezelő modulban a Flotta események, az Értesítések, és a Jármű lista kezelése
- Felhasználók kezelése: a flottakezelő modulban a Felhasználók funkció használatához
- Flotta adminisztráció: a flottakezelő modul ezen felsorolásban külön nem említett funkcióinak használatához
- HolAzAutó: a HolAzAutó mobilalkalmazás használatához
- HolAzAutó - nyomkövetés: a mobilalkalmazás Eszköz állapot funkciójának használatához
- HolAzAutó - szállítás: a mobilalkalmazás Járat indítás funkciójának használatához
- Szállítások: a webalkalmazás Szállítások moduljának használatához
- Parkolások kezelése: parkolások indításához és leállításához
- Parkolások megtekintése: a parkolások listájának megtekintéséhez
- Számlázás és szerződések: a dokumentumtár Számlák, valamint Szerződések felületének használatához
- Tachográf: a flottakezelő Tachográf funkciójának használatához
- Az Űrlap kezelés, Űrlap kitöltés és Űrlap követés szerepkörök az egyedi nyilvántartást használó ügyfeleink számára biztosítják az adatlapok láthatóságát és kezelhetőségét.
A létrehozáskor kiosztott jogosultságok később módosíthatók.
Technikai felhasználó
A technikai felhasználó nem rendelkezik jelszóval, nem képes bejelentkezni az alkalmazásba, kizárólag a sofőr és utas azonosításban játszik szerepet.
Új felhasználó létrehozásakor az alapadatok mentését követően a felhasználó adatlapját megnyitva, a technikai felhasználó opciót kipipálva, a teljes értékű felhasználó átminősíthető technikai felhasználóvá.
Technikai felhasználó generálható sofőr vagy utas azonosítás során is, abban az esetben ha a járműhöz sofőr vagy utas szerepben rendelni kívánt személyhez nem tartozik felhasználó.
Ebben az esetben a rendszer megnyit egy dialóg ablakot, amely két lehetőséget ajánl fel:
- technikai felhasználó generálása
- a személy egy már létező felhasználóhoz adása
Az ilyen módon generált technikai felhasználó érvénytelen formátumú email címet kap (teljes értékű felhasználóvá minősítéskor a formátum manuálisan korrigálható!), melyet az alkalmazás az adott személy nevéből generál.
A generált és a teljes értékű felhasználóból technikaivá minősített felhasználható egyaránt át- illetve visszaminősíthető teljes értékű felhasználóvá.
Keresés
A felhasználók állománya a következő keresési feltételek mentén szűrhető:
- Keresztnév
- Vezetéknév
- Email cím
- Telefonszám
Oszlopok
A táblázatban szereplő oszlopok megjelenítését a felhasználó saját igényei szerint beállíthatja a bal felső sarokban elhelyezett Oszlopok gombra kattintva. Az oszlopok sorrendje a listában az oszlop fejlécére kattintva, drag and drop módszerrel szintén módosítható.
Felhasználó adatainak szerkesztése
A ceruzára kattintva megnyíló módosító ablakban a felhasználóhoz tartozó összes adat módosítható, ezek a következőek:
- Előfizető
- Funkció jogosultságok
- Email cím
- Keresztnév
- Vezetéknév
- Jelszó
- Telefonszám
- Ország
- Nyelv
- Hét kezdőnapja (kiválaszthatod, hogy rendszerünk melyik napot tekintse a hét kezdő napjának az adott felhasználónál)
- Város
- Cím
- Irányítószám
- Nem
- Születési év
- Technikai felhasználó (a technikai felhasználó csak a sofőrazonosításban játszik szerepet, nincs jelszava, nem képes belépni a rendszerbe)
- RFID azonosító (a sofőr- vagy utasazonosítás feltétele)
- Kiegészítő információ
- Törölt (a felhasználó státusza a rendszerben)
A felhasználó objektum jogosultságai
Miután a felhasználókkal kapcsolatos egyik legfontosabb jellemző az objektum jogosultság, a lakatra kattintva az alkalmazás a Jogosultság kezelőbe navigál, megnyitja és előtölti a keresőpanelt az adott felhasználó nevével.
A keresés ezzel a beállítással az adott felhasználó összes jogosultságát eredményezi, a keresési feltételek szűkítésével a találatok pontossága tovább növekszik.