Utazási okmányok

Az utazási okmányok funkció az Adminisztráció menüben található.

Itt tekintheted meg a webes alkalmazásban létrehozott utazási okmányokat. Alapértelmezetten, a funkció betöltésekor - a webes felülettel megegyezően - az összes dokumentumot megjeleníti a gördíthető lista.

Fejléc

A dokumentumok között a fejléc jobb oldalán elhelyezett szűrő ikonra koppintva kereshetsz.

A megnyíló panelen a következő szűrési feltételek beállításával kereshetsz a dokumentumok között:

  • a jármű rendszáma
  • a dokumentum sorszáma
  • a keresési időintervallum kezdő és záró dátuma és időpontja (a gyorsgombok használatával egy kattintással is beállíthatod)
  • a dokumentum státusza
  • a dokumentum előállításának módja

A keresési feltételek beállítását követően a jobb felső sarokban, a fejléc jobb szélén elhelyezett gombra koppintva indítod a keresést.

Dokumentum

A keresés eredményét, azaz az egyes dokumentumokat megjelenítő kártyákat egy függőlegesen gördíthető listában jelenítjük meg számodra. Ezeken a következő adatok láthatók:

  • a dokumentum sorszáma
  • a jármű rendszáma
  • az időszak kezdete és vége
  • a dokumentum típusa
  • a dokumentum státusza

A dokumentum megtekintéséhez koppints akár az adott nyilvántartás ablakának fejlécére, akár az adatsorára, ekkor az alkalmazás betölti a teljes dokumentumot.

A fejlécben az adott okmány azonosítója szerepel, ekkor láthatóak lesznek azok az adatok, amik már előnézetben is láthatóak voltak, a Teljes fejrész megjelenítése gombra kattintva pedig az okmány alapadatai válnak megtekinthetővé.

A fejléc jobb szélén található három pontra kattintva választhatunk, hogy le szeretnénk-e tölteni az okmányt vagy jóváhagyni és lezárni azt.

Ettől balra, a három vízszintes vonalra koppintva az okmány főbb adatait módosíthatjuk:

  • Státusz
  • Jelleg
  • Üzleti partner
  • Látogatás célja
  • Sofőr

Útvonalak

A képernyő alsó felében az Útvonalak találhatók. Szakaszokra bontva láthatod a megtett utakat a vizsgált időszakra vonatkozólag gördíthető listában. A megfelelő útszakasz buborékjára koppintva egy térképes felület nyílik meg, amin látható a megtett út két bójával jelezve, zölddel az indulást, pirossal az érkezést.

A képernyő alján található ablakban látható az indulási és alatta az érkezési cím, valamint az indulási és érkezési időpontok. Az ablakra kattintva felnyílik egy bővített változat, ahol informálódhatunk még a Sofőr személyéről, a megtett távolság hosszáról, a kilométeróra állásáról és az utazás időtartamáról.

Itt két további gomb válik elérhetővé:

  • Szerkeszt
  • Partnercég

A szerkeszt gombra koppintva megnyílik az adott út jellegének, munkaszámának és sofőr adatának szerkesztésére szolgáló felület. tt legördülő listából kiválasztható a megfelelő adat minden lehetőségnél. A fejléc jobb szélén található két nyíl az útszakaszok közötti lapozásra szolgál.

A partnercég gombra koppintva a partnercég adatait állíthatjuk be, amennyiben nincs még beállítva ilyen, az Adatok automatikus kitöltése funkció automatikusan kitölti a kötelező adatokat az érkezési cím alapján, ezzel megkönnyítve az adminisztratív feladatokat. Egy közeli POI kiválasztása szükséges, legördülő listából választhatunk, a POI nevének sorában kiírva láthatod hány méterre található az adott pont.

A kiválasztott pont után még térképen felugró ablakban láthatjuk a lokációt és a Kiválaszt gombra koppintva pedig menthetjük a választott pontot.

Ezután a térképen látható szerkeszt gombbal az ismert pontot lehet szerkeszteni, amit a mentés gombbal mentünk el.

A partnercég mentése gombra koppintva véglegesíthetjük módosításainkat.

Saját útiokmány

A Saját útiokmányok felületen azon utazási okmányok láthatók, melyek ahhoz a járműhöz tartoznak, ami sofőrazonosítás során hozzá lett rendelve felhasználónkhoz.

Amennyiben még nem lett kiállítva ilyen okmány, az applikáció ezt jelzi és egyből a kék „Új utazási okmány létrehozása” gombra koppintva létre is tudunk hozni egyet.

Ezután a keletkezett okmány néhány alapadatát láthatjuk: a dokumentum típusát, jármű rendszámát, az érvényességi időszakot és az okmány státuszát.

A teljes fejrész megjelenítése szövegre koppintva pedig az okmány összes alapadata megtekinthetővé válik.

A fejléc jobb oldalán szintén megtalálható a később bemutatásra kerülő letöltés gomb.

Egy aktívan futó útiokmányt a fejlécen található három pont ikon segítségével tudunk lezárni vagy letölteni.

Letölteni lehetséges sofőrazonosítással vagy anélkül, erről egy felugró ablakban kell rendelkeznünk.

A szűrés gomb segítségével a megtett utak között tudunk szűrni különböző feltételek szerint:

  • Időszak
  • Státusz
  • Jelleg
  • Üzleti partner
  • Látogatás célja

Lista

A vissza gombra koppintva a korábbi úti okmányainkat tekinthetjük meg listázva.

Az adott okmány kártyájára kattintva az okmány adatai tekinthetők meg az előbb bemutatott módon.

A fejléc a már lezárt okmányoknál megváltozik, itt a letöltés és a szűrő gombok kaptak helyet. A letöltés gombbal értelemszerűen a már említett módszerrel letölthetjük a rekordokat, míg a szűréssel szűrhetünk a megtett utak között.