Tartalomjegyzék
Üzenetek
Áttekintés
Az Üzenetek funkció célja hogy megkönnyítse ügyfeleink egymás közötti kommunikációját. A funkció rövidebb üzenetek valós idejű továbbítására szolgál, két vagy több résztvevő között.
A kommunikáció nem csak az asztali alkalmazás használói között működik, hanem mobil alkalmazásunk, a HolAzAutó mobil alkalmazás felhasználói között is. Természetesen az asztali és a mobil alkalmazás között is lehetséges az üzenetváltás. Így lehetőség nyílik arra, hogy adott esetben a diszpécsernek egy sürgős közlendő esetén nem szükséges telefonhívást bonyolítani vagy emailen keresztül üzenni a gépjárművezetőnek, hanem az alkalmazáson belül, az integrált csevegés funkció segítségével, egy gombnyomással továbbítható minden információ.
Csevegés
A csevegés ablak a felület jobb felső sarkában elhelyezett gombra kattintva indítható.
A kattintásra megnyíló felületen a felhasználó beszélgetéseinek listája látható. Amennyiben a felhasználó még nem küldött vagy kapott üzenetet, a “Küldje el első üzenetét!” felirat jelenik meg.
Új üzenet
Új üzenet az ablak bal alsó sarkában található ➕ gombbal indítható.
A címzettek kiválasztását megkönnyíti az előszűrés funkció, amely a beírt karakterek alapján szűkíti a keresett felhasználók körét.
Ezután az ablak alsó sávjában lévő szöveges mezőbe írható az üzenet, amely az Enter gombbal, vagy a mező jobb szélén elhelyezett nyílra kattintva küldhető el.
A beérkezett új üzenetet a rövid hangjelzés, a chat ikonján megjelenő szám, amely az olvasatlan üzenetek mennyiségéről is informál, valamint ha az alkalmazás háttérben van, a böngésző értesítése jelzi. Igény szerint a profil menüben az összes hangjelzés, vagy a csevegés ablakban egy kiválasztott beszélgetést megnyitva, a beállításokban az adott beszélgetés hangjelzése némítható.
A címzett a csevegés ikonra kattintva nyithatja meg a beszélgetéseinek listáját, amelyben az olvasatlan üzeneteket tartalmazók vastag szedéssel kiemelve láthatók. Az olvasatlan üzenetre kattintva megnyílik a beszélgetés ablak, amelyben elküldhető a válasz.
A beszélgetés beállításai
Két résztvevő esetén a beszélgetés azonosítására alapértelmezetten a beszélgetés fejlécében megjelenítve a partner neve szolgál, ami igény szerint a beállításokban módosítható. Több vagy sok résztvevős beszélgetés esetén, mivel az összes résztvevő nevét a csetablakban nem lehet megjeleníteni, a beszélgetés elnevezése kínál megoldást. A fejléc jobb oldalán található beállítások gombra kattintva módosítható a beszélgetés azonosítója és állítható be, hogy kapjunk-e hangos értesítést az adott beszélgetésről.
A beszélgetés résztvevőinek listája szintén a beállításokban látható. A beállítások gomb mellett jobbra található ➕👤 gombbal új résztvevőket hívhatók meg a csevegésbe.
Üzenetváltás az asztali és a mobilalkalmazás között
Az Üzenetek funkció működését az asztali és a HolAzAutó mobil alkalmazás közötti átjárás teszi teljessé. Ezáltal lehetőség nyílik arra, hogy a diszpécser sürgős közlendő esetén az integrált csevegés funkció segítségével, egy gombnyomással továbbítsa az információt.
Üzenetek
Az Üzenetek menü nem csak rövid üzenetek valós idejű küldésére szolgál, hanem összetett tartalmak továbbítását és komplex üzenetküldési beállításokat is lehetővé tesz.
A menü megnyitásakor betöltődő lista tartalmazza a bejelentkezett felhasználó által elküldött és megkapott összes üzenetet. A lista az oszlopok fejléceire kattintva sorrendezhető, az üzenetek között a beszélgetés neve, az üzenetküldő, az üzenet tartalma, és az üzenetküldés dátuma alapján kereshet a felhasználó. Mivel listanézetben az üzenetek tartalma csak rövidítve látható, a megtekintés gombbal az adott üzenet tartalma nem szerkeszthető formátumban teljes terjedelmében megjeleníthető, így olvasható és másolható is a tartalma.
Ebben a funkcióban a felhasználó két módon kezdeményezhet üzenetküldést:
- a felület bal felső sarkában található Új üzenet gombbal ( ⊕ ) olyan felhasználóval is kapcsolatba léphet akivel még nem váltott üzenetet, vagy
- a listából kiválasztott üzenetre küldhet választ a bal szélen elhelyezett válasz ( ⤺ ) gombra kattintva.
Az üzenet létrehozására szolgáló ablakban a következő opciók állnak a felhasználó rendelkezésére:
- Már létező beszélgetés kiválasztása - válasz küldése esetén ez a mező automatikusan kitöltődik
- Címzett felhasználó kiválasztása - válasz küldése esetén ez a mező automatikusan kitöltődik
- Küldés idejének beállítása - ezzel a beállítással időzíthetőek az üzenetek
- Értesítés típusának kiválasztása - továbbítási csatorna beállítása:
- Push
- Email
- Üzenet - végül a szöveges mező az üzenet szövegének írásához