Tartalomjegyzék

Sofőrmagatartás

Áttekintés

Ez a modul segít elemezni a vizsgált járművekért felelős sofőrök vezetési stílusát, illetve szabálykövetési hajlandóságát a felhasználó által meghatározott időintervallumban.

Konfiguráció & kiértékelés

Konfiguráció&kiértékelés

Konfiguráció

A funkció megnyitásakor a Konfiguráció és kiértékelés ablak fogadja a felhasználót, melynek bal oldalán, a Konfiguráció panelben elsőként kiválaszthatja a vizsgálati szempontokat. A vizsgálat a következő szempontok mentén hajtható végre:

Vizsgálati szempontok Konfiguráció

A következő lépés - a cég kiválasztása - abban az esetben releváns, amennyiben több cég is tartozik a felhasználóhoz-. Ezt követően az elemzett járművek és időszak kijelölése következik, a vizsgálni kívánt sofőrök kiválasztása, majd a művelet végrehajtása a „Jármű” gomb segítségével.

Lekérdezés sablonok

Sablonok

Amennyiben felmerül az igény, a Konfiguráció panelben cég függően beállíthatók különböző értékelési sablonok. A sablonokat a felmerülő igények alapján alakítjuk ki, ezt követően kerülnek be a Konfiguráció panelbe, ahol a cégválasztó alatt elhelyezett legördülő listából érhetők el. A sablonok kialakítása során az aspektusok minősítési szintjeinek határai, valamint az adott szint súlyozása is állítható.

Így más-más sablont használva lehet értékelni például a személyautókat és a teherautókat. Kialakítható olyan sablon kifejezetten teherautók értékelésére, amely autópályán akkor büntet, ha a jármű túllépi a 110km/h sebességet, de ugyanígy a mezőgazdasági munkagépek speciális igényeinek megfelelően is hozható létre profil. Dízel üzemű járművek esetén például a 3000 rpm feletti fordulatszám érték a súlyozás segítségével fokozottan büntethető, ezáltal nagyobb szerepet kap a pontszám megállapításában.

A profilok kialakításánál figyelembe vehetőek a felelős és környezettudatos vezetésre ügyelő szempontok is, mint a durva fékezés, durva gyorsítás, és a durva kanyarodás. Ezek a szempontok a felelős vezetési stílus mellett a rakomány épségének megőrzésére is használhatók, kényes vagy törékeny rakomány esetén.

Minden értékelési szemponton (aspektuson) belül egységesen 10 értékelési szint alapján minősítünk.

A számításba vett szempontok eredményeit összegezve a sofőr végső értékelése pontszám formájában jelenik meg a felületen. A pontszámok 0 és 100 közötti tartományban mozoghatnak, színkód segíti az áttekinthetőséget és a gyors értelmezést: 0-25 piros; 25-50 narancssárga; 50-75 citromsárga; 75-100 zöld.

Kiértékelés

Az eredmények a Konfiguráció & kiértékelés ablak Értékelés részében, a középső szekcióban jelennek meg. Abban az esetben ha a vizsgált időszak alatt egy járművet több azonosított sofőr is vezetett, az eredmény sofőrönként kerül kiértékelésre.

Sofőrmagatartás

A járművek, illetve adott esetben a sofőrök eredményei soronként jelennek meg, a sor elején, a színkódnak megfelelő alapszínen a vizsgált időszakra vonatkozó összesített pontszám szerepel. A pontszámot a vizsgált aspektusok százalékos értékeinek átlagolásával számolja ki a rendszer. Fontos megemlíteni, hogy a vizsgált időszak alatt megtett út hosszának függvényében súlyozott átlagról van szó, tehát ha a sofőr kétszer lépi túl a megengedett sebességet 20 km/h-val egy 100 km-es szakaszon, az rosszabb eredménynek számít, mintha ugyanezt egy 500 km-es szakaszon teszi.

Napok

A pontszám mellett jobbra a jármű, alatta a sofőr neve található, a sor jobb szélén lévő nyíl ikonnal a teljes időszak napi bontásban jeleníthető meg a Konfiguráció és kiértékelés ablak Napok szekciójában.

Napok

A napi eredmények soronként jelennek meg, a sor elején a színkódnak megfelelő színű mezőben az aspektusok százalékos értékeiből átlagolt pontszám szerepel. A kalkuláció során a rendszer természetesen a megtett út hosszának függvényében súlyoz, a már leírtak szerint. A pontszámtól jobbra a dátum, a sofőr és a jármű neve található, ezek alatt helyezkednek el a vizsgált aspektusok százalékos értékei.

Megjelenítés

 |Megjelenítés

A sor jobb szélén lévő ikonra kattintva megjelenik a térképen a vizsgált időszak alatt megtett útszakasz, melyen a kiválasztott vizsgálati szempontok alapján észlelt eseményeket animált, lüktető pontok jelzik. A piros színnel jelzett pontok takarásában több esemény található, kattintásra a térkép olyan távolságra közelít, ahol azok már egyesével láthatóak, sárga színnel jelölve. A sárga pontok nagysága az esemény súlyosságával arányos, tehát egy 10 km/h mértékű sebességtúllépést jelző pont kisebb mint az 50 km/h különbséget jelölő.