Tartalomjegyzék

Ügyfélszolgálat

Bevezetés

A flottakövetés szolgáltatásba integrált ügyfélszolgálati modul egy az ügyfelek kényelmét, illetve a velük való gyorsabb és közvetlenebb kapcsolattartást biztosító modul. Kialakítása a Mobile LBS Kft által fejlesztett, a hasonló flottakezelő rendszerekben egyedülállónak tekinthető Egyedileg kialakított nyilvántartások alrendszerrel került kialakításra. Célja, hogy a szolgáltatásainkat már használó ügyfeleink, illetve a nyilvános weboldalainkon böngésző látogatók számára is olyan kapcsolatfelvételi lehetőségeket biztosítsunk, melyen keresztül különböző témákban kérdéseket tehessenek fel, bejelentéseket, hibajelzéseket, fejlesztési kéréseket fogalmazhassanak meg, árajánlatot kérjenek az általunk szolgáltatott rendszerekkel kapcsolatban és ezekre rövid időn belül, ellenőrizhető módon választ, megoldást is kapjanak.

Ügyfészolgálatunk működése

Az ügyfélszolgálati tevékenység a Mobile LBS Kft szervezetében témák szerint oszlik meg.

Az ügyfélszolgálati ügy és ügyfélkezelés, ezek megoldása, illetve az ügyfél tájékoztatása jellemzően az alábbi folyamat mentén zajlik.

Az ügyfélszolgálati rendszer használata

Az ügyfélszolgálat funkció

Az ügyfélszolgálati funkciók nagy részét - megfelelő jogosultság birtokában - flottakövető rendszerünk (https://portal.holazauto.hu/) Ügyfélszolgálat menüpontjával indítható felületen érheti el. A funkció alapja egy kereshető táblázatos listaképernyő, melyen a funkciókhoz tartozó vezérlők ergonómiai szempontok figyelembevételével kerültek elhelyezésre.

Felépítése és használata hasonló a rendszer más felületein működő táblázatos listákéhoz.

Adatok szűrése

A táblázat fejlécében elhelyezett nagyító ikonra kattintva megjelenik a képernyő bal oldalán egy szűrőpanel, melyen az ügyfélszolgálati lista adataira lehet szabad szövegesen rögzítve vagy készletből kiválasztva beállítani a lehetséges értékeket.

A szűrőpanelről az alábbi funkciók érhetők el

A szűrés indítását követően a szűrőpanel magától eltűnik, a táblázatban pedig csak azok az adatsorok jelennek meg, melyek a beállított szűrésnek megfelelnek.

Konfigurációs panel - Mentett szűrések futtatása

A korábban elmentett szűrőket a panel vezérlőit használva lehet kiválasztani, illetve törölni.

Lapozás, sorok számának szabályozása

Amennyiben a táblázat elemei elérik, illetve meghaladják a 10 tételt, a táblázat láblécében megjelenik egy lapozóelem, mellyel a megjelenítendő sorok számát szabályozó elemnek megfelelő lépésközzel jelennek meg az adatok.

Ügyfélszolgálati bejegyzés létrehozása

Új ügyfélszolgálati bejegyzés rögzítése a táblázat fejlécében elhelyezett + jelet tartalmazó gombbal indítható.

A kattintás után megnyíló felületen az alábbi adatok, információk rögzítése történik.

Az adatok rögzítésére kialakított felületen az alábbi elemekkel, jelzésekkel találkozhat:

Ügyfélszolgálati bejegyzés módosítása

Az ügyfélszolgálati bejegyzés módosítását az adatsorban elhelyezett, ceruza piktogrammal azonosított gombbal lehet kezdeményezni. A kattintást követően az űrlapon módosíthatja az engedélyezett adatokat, információkat, a változtatásokat a Mentés gombbal véglegesítheti. Amennyiben csak betekinteni akar a bejegyzésbe, az ablakot a fejlécben lévő morzsamenüben (breadcrumb) az “Ügyfélszolgálat” szövegre kattintva hagyja el. Az ügyfélszolgálati ügyintézés egyes fázisaiban eltérés lehet a megjelenő adatok mennyiségét, tartalmát és módosíthatóságát illetően, lezárt ügyfélszolgálati bejegyzés módosítására nincs mód.

Ügyfélszolgálati bejegyzés mentése, illetve státuszváltással együttes mentése

Az űrlap alján elhelyezett kombinált gombbal az űrlap aktuális munkafolyamat állapotában mentheti el a bejegyzést. A kombinált gombok a felhasználói felületeken általában alkalmasak arra, hogy a jobb oldalon elhelyezett legördülővel más állapotokba léptesse, de erre az ügyfélszolgálati modulban nincs Önnek lehetősége, ezt ügyintézőnk végzi el Ön helyett.

Ügyfélszolgálati bejegyzés törlése

Ügyfélszolgálati bejegyzést kérjük csak akkor töröljön, ha az okafogyottá, érdektelenné válik, tévesen került rögzítésre. Ha erre szükség van, az adatsorban elhelyezett törlés (szemetes) piktogramot tartalmazó ikonnal kezdeményezhető. A rákattintást követően - az elem véletlenszerű törlésének megakadályozása érdekében - a rendszer megerősítő kérdést tesz fel, a bejegyzés törlését csak az Igen választ követően véglegesíti.

Lap tetejére vezérlő

Hosszabb űrlapokon a teljes kitöltés során az oldal aljára jutunk, ahonnan görgetéssel lehetne feljutni újra az űrlap tetejére és onnan visszalépni az űrlapok listájához. Ez hosszú távon kényelmetlen és időigényes, emiatt az egy képernyőnél hosszabb űrlapokon elhelyeztünk egy “Lap teteje” vezérlőt, amivel egy kattintással az űrlap tetejére navigálhatunk.

Az űrlap fejlécében elhelyezett morzsamenüben mindig láthatjuk, hogy az adott nyilvántartáson belül hol járunk, a morzsa egyes szekcióira kattintva azonnal az adott helyre navigálhatunk az ablakok láncolatában.

Fenti példában az Ügyfélszolgálati modul egyik bejegyzésénél, azon belül is a csatolmányok között, egy konkrét csatolmány rögzítőablakában járunk. Innen nem feltétlenül szükséges a vissza gombokkal, több lépésen keresztül elérni a teljes ügyfélszolgálati bejegyzések listát, elegendő egyszerűen a morzsa első elemére, azaz az Ügyfélszolgálat feliratra kattintani.

A rögzített, illetve hiányzó adatok validálása, jelzése

Az űrlapon megjelenített, beírt adatok helyességét több szempontból is ellenőrzi a rendszer.

Kötelezőségi megkötések

Az ügyfélszolgálati bejegyzésnél több adatot kötelezőnek adtunk meg. Ezeket új bejegyzés rögzítésekor vagy az alapértelmezett adat meghagyásával, vagy manuálisan kell kitölteni.

Formátum (adattípus) megkötések

A formátumból (adattípusból) adódóan a megjelenített, szerkesztett adatoknak meg kell felelni az adott formátumra (és az ehhez kapcsolódó esetleges nemzetközi szabályoknak) vonatkozó konvencióknak. Melyek ezek:

Az érvénytelen formában és tartalommal megadott adatokat a rendszer nem engedi menteni, hibajelzést ad a hibásan kitöltött adatmező pirosra színezése mellett.

Hogyan használja az ügyfélszolgálati modult.

Ahhoz hogy ügyét, kérdését, kérését a lehető legjobb hatékonysággal tudjuk kezelni, fontos hogy az Ön által felvetett problémát, kérdést, kérést jól megértsük és azonnal a megfelelő személyhez vagy szervezeti egységhez továbbítsuk. Hogy tud ehhez Ön is hozzájárulni?

A téma megfelelő kiválasztása, pontos leírása

Az űrlap legelső adata a Kapcsolat céljának meghatározása. Lehetséges kapcsolati célként az alábbi témákat láttuk megfelelőnek:

E-mail értesítések

Ügyfélszolgálati rendszerünkben minden olyan állapotváltozásról, bejegyzésről amely Önt érinti - jellemzően bejelentésének fogadásakor, illetve a bejegyzésre történő intézkedés befejezésekor - e-mailben tájékoztatjuk. Az ilyen rendszerüzenetek feladója egy technikai e-mail fiók, amely válaszokat nem fogad. Amennyiben az e-mail üzenetre válaszolni szeretne, vagy észrevétellel élni, azt vagy egy újabb ügyfélszolgálati bejegyzéssel tudja megtenni, vagy az ügyét intéző kollégánk levélben foglalt elérhetőségein tudja ezt megtenni.